Menu

Marea Neagră - un ecosistem ce trebuie protejat

 

            În perioada 26 octombrie-8 noiembrie 2020 s-au derulat numeroase activități in cadrul proiectului național  în parteneriat  educațional "31 octombrie ZIUA INTERNAȚIONALĂ A MĂRII NEGRE", sub sloganul -  Pontus Euxinus,  viitorul mării ospitaliere  în mâinile  tuturor!

        În  derularea   proiectului  a  participat un număr de  aproximativ 800  elevi, de diferite vârste și un număr de 48 cadre didactice. Proiectul a fost initiat si coordonat de doamnele profesoare: Daniela Georgescu, Camelia Miezu, Ramona Linte, Corina Voicila si Gianina Pirvu.f_350_200_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2020-11-10-at-11.10.17.jpeg

 Ziua internaţională a Mării Negre este sărbătorită în fiecare an la 31 octombrie. În anul 1996, la această dată, cele şase ţări riverane Mării Negre, respectiv Bulgaria, Georgia, România, Rusia, Turcia şi Ucraina, au semnat Planul Strategic de Acţiune pentru Marea Neagră, document ce conţine cel mai complet set de strategii şi măsuri pentru salvarea şi reabilitarea Mării Negre.     Scopul proiectului îl reprezintă promovarea şi conştientizarea importanţei Mării Negre pentru România și pentru celelalte țări riverane,  care să-i sensibilizeze pe elevi şi să determine dorinţa lor reală de a proteja biodiversitatea Mării Negre.f_350_200_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2020-11-10-at-11.07.36-2.jpeg

            Grupul ţintă căruia i se adresează acest proiect este format din elevi participanţi la activităţile extrascolare de la palatul si cluburile copiilor din judet, precum si de la institutiile partenere.  La activități participă inclusiv partenerii aflați în scenariul galben și roșu, activitățile desfășurându-se online.

      La Palatul Copiilor Piteşti și instituțiile partenere, ”Ziua Internațională   a   Mării Negre”  a fost sărbătorită în perioada 26 octombrie -08 noiembrie  2020 prin:f_350_200_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2020-11-10-at-11.07.36-3.jpeg

- realizarea unei expoziţii de afişe, picturi, fotografii, postere, machete, pliante, colaje, afișe pe calculator/ desene cu mesaje ecologice despre Marea Neagră;

- realizarea de modele 3D digitale ale unor animale marine;

- dialog/ dezbateri/schimburi de experiență pe tema importanţei şi ocrotirii ecosistemului Mării Negre;

- prezentări  de PPT-uri și filme tematice;

- dansuri  etnice stilizate ” Valsul valurilor Mării Negre”;

Temele  propuse au fost:

Poluarea Mării Negre și măsuri pentru reducerea poluării;

Ecosistemul Mării Negre-un ecosistem complex cu trăsături unice;

Ecosistemul Mării Negre-itinerarii pontice;

Impactul antropic asupra ecosistemului Mării Negre;

Scăderea biodiversității din acest ecosistem marin: animale dispărute sau foarte rare;

Să cunoaștem flora și fauna Mării Negre;

Curiozități despre Marea Neagră:lucruri inedite despre aceasta.

Fiecare unitate școlară implicată în proiect  a  ales una sau mai multe  teme din cele propuse pentru desfășurarea activităților legate de Marea Neagră în funcție de nivelul de învățământ/vârsta elevilor.

            Fiind un domeniu important al vieţii sociale, care creează preocupări tuturor celor cu activitate educativă pentru mediu,  proiectul  are asigurată desfăşurarea şi în anii următori.

             Activităţile de promovare/mediatizare şi de diseminare  constau în colaborarea cu media locală,  care va realiza o pagină cu rezultatele activiților derulate și imaginile aferente. Organizarea unei expoziţii tematice (pictura, fotografie, afişe, postere, foto-reportaje, colaje, etc.)   a fost realizată de fiecare unitate școlară parteneră . Proiectul  va fi mediatizat pe site-ul Palatului Pitești (https://palatulcopiilorpitesti.ro/), pe rețeaua de socializare faceebook (https://www.facebook.com/Palatul-Copiilor-din-Pitesti-114492300415650) și în presa locală online (http://argesuldeazi.ro/ și http://www.bitpress.ro/)

Instituţiile  partenere/  profesorii coordonatori:

Inspectoratul Școlar Județean Argeș: Prof. Elena -Liliana Murguleț , Inspector școlar general, prof. Cătălina Dumitrașcu- Inspector școlar general adjunct,  prof. dr.  Cristinel Crețu- Inspector școlar general adjunct, prof. Sebastian Florescu-inspector cu activități extrașcolare, prof.  Petre Georgeta- inspector de specialitate, inspector de specialitate , prof. Gheorghe Georgescu, inspector resurse umane , prof. Dragoș Vrânceanu.

Palatul Copiilor Pitești: : Prof. Daniela Georgescu, director/prof. Ramona Linte,  prof. Camelia Miezu, prof. Margareta Diaconu, prof. Neacșu Marilena, prof. Corina Voicilă prof. Mihaela Badea, prof. Mirela Ionescu, prof. Camelia David,   prof. Pătrășcan Magdalena, prof. Voicu Ștefan, prof. Mitroi Cristiana.

Colegiul Național " Radu Greceanu", Slatina, Județul Olt: prof./director Pîrvu Gianina, prof. Florea Nicoleta, prof. Chirițoiu Mihaela.

Liceul cu Program Sportiv ”Viitorul” Piteşti-  prof. Daniela Mihai;

Școala Gimnazială "Marin Preda "Pitești: prof. Iolanda Badea, prof. Peleașe Simona, prof. Ramona Vasilescu, prof. Ceapă Irina.

Clubul Copiilor Mioveni: prof. Alina Tomescu, prof./director. Nicolae Pascu

Şcoala Gimnazială ,,  Nicolae Iorga Pitești :prof. Monica Stănescu

Școala Gimnazială "Mihai Eminescu" Pitești: prof. dr. Marian Haiducu,  prof.  Popa Miana, prof. Iris Tănăsescu, Nadia Pantazică, prof. Stanciu Domnica, prof. Florescu Dana, prof. Tomescu Maria Claudia, prof. Corina Dumitrescu; f_350_200_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2020-11-10-at-11.07.36-1.jpeg

Școala Gimnazială "Mircea cel Bătrân": prof. Amalia Comănescu, prof. director Dragoș Dinculescu;

Școala Gimnazială "Ion Minulescu": prof. Cornelia Zibileanu, prof. Daniel Stemate, prof. Marioara Florea, Prof. Liliana Călinescu, prof. director Ana Maria Mestecăneanu;

Clubul Copiilor Topoloveni: Prof./ director Sîrbu Loredana Cristina;

Școala Gimnazială" I.L. Caragiale "Pitești: prof. Margareta Cioacă.

Școala Gimnazială "Theodor Aman "Câmpulung- prof. Costescu Marilena Filofteia.

- Ziare din Municipiul Pitești - realizează popularizarea proiectului, publică pe perioada desfăşurării lui, ştiri, reportaje.

  In urma evaluarii activităților  s- au evidentiat  urmatoarele:

-        Adoptarea unui comportament pozitiv şi responsabil faţă de mediul marin şi costier;

-        Educarea şi formarea unui comportament ecologic în rândul copiilor/ elevilor, al tuturor participanților la activități;

-        Conștientizarea importanței conservării ecosistemului marin  şi necesitatea unor acţiuni concrete pentru diminuarea efectele activităţilor umane asupra biodiversităţii şi calităţii apelor acesteia;

-        Conștientizarea faptului că o mare nepoluată poate oferi mai multe beneficii economice, locuri de muncă în turism, pescuit, acvacultură.

The most visited gambling websites in The UK