Menu

Zece proiecte cultural-educative derulate la Palatul copiilor Pitești

 

 Proiectul general Săptămâna „Școala Altfel” din cadrul Programului Național al M.E.N. a fost iniţiat şi organizat de Palatul Copiilor Pitești în perioada 28 ianuarie - 1 februarie 2019.

Acesta s-a derulat în parteneriat cu: Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş, Muzeul Judeţean Argeş, Biblioteca Judeţeană "Dinicu Golescu" Argeş, Şcoala Gimnazială “Traian” Piteşti, Biserica "Sfânta Treime" Piteşti, Școala Gimnazială “Ion Pillat”, Clubul Copiilor Mioveni, Alianța Franceză, Comunitatea Elenă, Administrația Bazinală de Apă Argeș- Vedea.

Elevi de toate vârstele, de la toate cercurile au participat la activitățile propuse.

Astfel, luni, 28 ianuarie 2019, în cadrul proiectului ”Implică-te și fii multicultural!”s-a desfășurat activitatea „Mozaic cultural: popoarele lumii și valorile proprii” care a constat în realizarea unor ateliere de lucru în cercurile de profil, abordând tematica propusă. Activitățile au continuat în cancelaria instituției unde elevii au prezentat informații și materiale diverse despre popoarele lumii și valorile lor culturale: elemente de tradiție, de limbă, inovație, artă, ecoturism, gastronomie, religie etc. Alte activități derulate: prezentarea PPT–ului „50 de capitale ale lumii”, jocuri de rol, documentare, activități artistice, realizare de materiale pentru panourile expoziționale. f_350_200_16777215_00_images_tarile.jpg

În cadrul celui de-al doilea proiect al instituției noastre, s-au organizat următoarele activități: ”Aripi tinere și orientare distractivă”, care au inițiat ateliere de lucru în cercul de Aeromodelism și activități practice/ activități sportive de lansare a aeromodelelor construite de elevi, pe platoul Trivale. De asemenea, tot în Pădurea Trivale, s-a desfășurat o acțiune de orientare turistică distractivă, care a fost foarte apreciată de elevi, aceștia implicându-se activ.f_350_200_16777215_00_images_aeromodele.JPG

Marți, 29 ianuarie 2019, a avut loc activitatea denumită „Multiculturalitate: toleranță versus intoleranță”. Cadrele didactice și elevii din proiect au iniţiat activități extrașcolare pe tema stabilită în Macheta proiectului, promovând ideea de toleranță, dialog intercultural, respect interetnic, schimb de informații culturale, civice, sociale, tradiționale. Atelierele de lucru s-au desfășurat în sălile de cerc, elevii având ocazia să afle informații noi despre grupurile etnice din țara noastră, din Europa, despre cultura și tradițiile acestora, precum și principii de conviețuire pașnică și colaborare. În final, s-a organizat o dezbatere tip concurs, pe echipe, cu tema „Multiculturalitate: toleranță versus intoleranță”.f_350_200_16777215_00_images_interculturale-2.JPG

Al doilea proiect numit ”Dialog intercultural pe mapamond” a avut ca parteneri Alianța Franceză și Comunitatea Elenă care au avut prezentări Power-Point despre țări ale Uniunii Europene, momente muzicale, dansuri de pe întreg globul și jocuri interactive: ”Săculeții fermecați”, surprize gastronomice, informații despre turismul european.f_350_200_16777215_00_images_interculturale.JPG

Miercuri, 30 ianuarie 2019, primul proiect  a derulat activitatea „Biblioteca, spațiu multicultural” și „Muzeul, prezent, trecut și viitor”. Cadrele didactice și elevii implicați în proiect au avut ca activități principale vizite la Biblioteca Județeană „Dinicu Golescu” și la Muzeul Județean Argeș, la Planetariu. La Biblioteca Județeană „Dinicu Golescu”, elevii au avut ocazia să  viziteze secțiile diverse ale instituției, să își completeze permise pentru anul în curs,  să afle informații despre cărți, în general, despre istoria scrisului și despre cultura românească și europeană.f_350_200_16777215_00_images_biblioteca.jpg

La Muzeul Județean Argeș elevii au vizitat expozițiile deschise în această perioadă, iar la final au fost conduși la Planetariu unde au vizionat filmul despre înțeleptul care dezvăluie frumoasa odisee a cerului înstelat și a sufletului omenesc însetat de cunoaștere.

Al doilea proiect cu titlul ”Muzeul Județean Argeș- un loc fascinant pentru copii” a avut ca activități: vizită la Planetariu și vizionarea proiecției ”Originile vieții”, în care copiii au pătruns în tainele lumii fantastice a imaginilor HD. Apoi a fost vizitată secția de Științele naturii, unde copiii au aflat despre originea vieții, evoluția viețuitoarelor pe pământ etc.f_350_200_16777215_00_images_muzeul-judetean.JPG

 Concluzionăm că cele două instituții vizitate astăzi reprezintă spații de cultură care merită permanent promovate.

Joi, 31 ianuarie 2019, la activitatea cu titlul „Biserica: identitate națională și dialog intercultural” toţi cei implicaţi în proiect au realizat activitățile stabilite în macheta proiectului. Prima activitate a fost vizita la Biserica „Sfânta Treime” din Pitești. În timpul acesteia, a avut loc o cateheză pe tema identității naționale și a dialogului intercultural. Copiii au aflat informații despre istoricul bisericii, tradițiile religioase românești, identitatea noastră creștin ortodoxă, spiritul de toleranță și de ospitalitate al românilor față de locuitorii de altă rasă, etnie, cultură, religie din țara noastră. După vizita la biserică, elevii au participat la activități recreative în Parcul „1907” din centrul orașului Pitești.f_350_200_16777215_00_images_biserica-sf-treime.jpg

Celălalt proiect a propus activitaea cu titlul ”2 Februarie- Ziua Mondială a Zonelor Umede” cu tema: Zonele umede și schimbările climatice. S-au desfășurat numeroase activități cu Școala Gimnazială ”Ion Pillat” și Administrația Bazinală de Apă Argeș- Vedea: ateliere de lucru, discuții, colorarea afișelor dedicate Zilei Mondiale a Zonelor Umede, realizarea de flyere, inscripționarea de tricouri cu mesaje ecologice, distribuirea de postere și cărți pentru copii ”Peripețiile lui Ovi”, activități practice de observare și identificare a păsărilor pe Lacul Pitești.f_350_200_16777215_00_images_ziua-4.jpg

Vineri, 1 februarie 2019, în cadrul primului proiect a fost organizată activitatea numită „Valențe multiculturale: teatru, muzică, pictură, științe, literatură, media”, în cadrul căreia profesorii și elevii implicați în proiect au participat  la atelierele de lucru organizate în cercurile de profil din Palatul Copiilor Pitești și la activitățile extrașcolare dedicate temei stabilite în macheta proiectului.

Astfel, elevii au aflat informații noi, interesante despre valențele multiculturale ale popoarelor lumii din diverse domenii: arte, media, lingvistică, teatru, muzică, pictură, științe, literatură, inovații, recorduri mondiale, tradiții, religie etc. Au realizat materiale diverse pe teme științifice, au dezlegat rebusuri, au vizionat un PPT, au selecționat lucrări pentru panourile expoziționale, s-au manifestat artistic prin muzică, teatru, pictură.f_350_200_16777215_00_images_ziua-5.jpg

Al doilea proiect a avut titlul ”Mâini iscusite… trupuri mlădioase” în cadrul căruia au avut loc ateliere de lucru, colaje, felicitări, mărțișoare etc și vizionare de material video de la concursuri și spectacole.f_350_200_16777215_00_images_ziua5.jpg

Activităţile derulate au vizat schimbul de bune practici între instituţiile de educaţie/ cultură/sociale implicate în proiect, colaborarea, socializarea, relaţionarea dintre elevii aparţinând mai multor cercuri de la toate comisiile metodice, descoperirea şi exersarea unor modalităţi cât mai eficiente de interacţiune şi comunicare, formarea unor  abilităţi  de cooperare, adaptarea  la un grup şi la lucrul în echipă etc.

În concluzie, toate activităţile înscrise în macheta generală a palatului au fost organizate şi derulate conform programului, elevii participând cu entuziasm, cu dăruire, ne-au subliniat prof. Ramona Linte, directorul Palatul Copiilor Pitești și reprezentantele relației cu presa la nivelul instituției, prof. Daniela Georgescu, Simona Marineață și Mihaela Grigore.

The most visited gambling websites in The UK